Marjolein Lunshof

Sinds 1975 ben ik werkzaam in het basisonderwijs, in verschillende groepen maar met name in de kleuterbouw. Daarnaast heb ik rondom de geboorte van mijn dochter nog een (tijdelijke) switch gemaakt naar de peuters waar ik een peutergroep van twee- tot driejarigen heb opgezet.

Door ervaring en persoonlijke ontwikkeling van mijn dochter en mijzelf t.a.v. sensitiviteit ben ik mij hierin gaan verdiepen. We zijn in onze huidige maatschappij snel geneigd om kinderen en volwassenen een stempel te geven met het idee dat je hen pas kunt helpen als er een diagnose is. In sommige gevallen is dat ook zo en is een behandeling op z’n plaats. In andere situaties is observeren en je verdiepen in een kind een goede optie om te kijken hoe je een kind het beste kunt helpen om zich weer oké te laten voelen. Het gaat hierbij om kinderen die ( vaak) boos zijn en hun emoties niet goed kunnen regelen, zich zorgen maken, snel overprikkeld zijn, “kat uit de boom kijk-kinderen”, slecht slapen of niet veel durven. Ieder kind én volwassene laat deze aspecten zien maar op het moment dat het woordje “te” ervoor staat en je als ouder/ leerkracht dat bemerkt is het gewenst om het kind een hand toe te steken zodat hij/zij zich weer oké gaat voelen.

Als Sensikids-coach bied ik de volgende cursussen aan:

  • Ik voel me Oké begeleiding (van vier tot zes jaar) en
  • Ik ben Oké begeleiding (van zeven tot elf jaar).

Ik gebruik hierbij de materialen van Sensikids.